Filmy w 60 FPS
#61
Nie wiem, Danus, z tym mniej filmowym filmem przy większej ilości FPS. Byłem u rodzinki gdzie mają 42' Samsunga takiego lepszego i puściłem sobie "Good Year" - film momentami (dosłownie!) przyspieszał, jakby aktor wykonywał szybki ruch, a nie wolny, a na całej długości miałem wrażenie jakbym oglądał teatr TV. Beznadziejne toto. Potem zapuściłem "Crash", żeby zobaczyć czy faktycznie telewizor pieprzy obraz (a film znam na pamięć - ponad 30 seansów) i nie mogłem znieść tego, jak poruszał się obraz.

Jestem za ulepszaniem jakości, jasne, ale nie umiem się przestawić na "teatralność" filmów po prawie trzech dekadach oglądania te standardowe 27FPS czy ile tam mamy normalnie.
loading podpis...

Odpowiedz
#62
Cytat:Jestem za ulepszaniem jakości
To jest osobny temat do dyskusji - czy jakiekolwiek zmiany są zwykłemu widzowi potrzebne? Jak dla mnie to obecnie oferowana przez płyty Blu Ray(oczywiście te najlepiej wydane, bo na niektóre można narzekać) jakość dźwięku i obrazu jest absolutnie wystarczająca, mało tego, nie wyobrażam sobie jak niektóre filmy na 42 calach miałyby wyglądać lepiej. Sytuacja w kinie domowym troszkę zmienia się przy wielkich ekranach(powyżej, powiedzmy 70 cali), tam widzę jakąkolwiek zasadność podnoszenia jakości obrazu. W kinach problemem nie jest obecny poziom technologiczny(każdy kto był na porządnej jakości seansie cyfrowym wie jak to mniamuśnie wygląda), tylko dostępność i cena najwyższej jakości sprzętu przez co w większości polskich kin obraz taki se, a np. na 3D obraz za ciemny bo oszczędzają projektor.

Odpowiedz
#63
Martini, w Samsungach to jest nagminne, ze te ulepszacze u tego producenta pierdolą za przeproszeniem filmowość produkcji filmowej.
Ja porównywałem na kilku tv z różnej maści typami ulepszaczy, w których filozofia zawsze jest taka sama- poprawienie płynności przy pomocy sztucznego dodawania klatek pośrednich, czy jakoś tak. Najlepiej wypadały plazmy Panasonica. Nie wiem od czego to zależy, 600 Hz w Panasonicu to co innego niż 600Hz w Samsungach.
Terminator | Aliens | Terminator 2: Judgment Day | True Lies | Titanic | Avatar
Directed by James "THE KING" Cameron

Odpowiedz
#64
Martini PL zapamiętaj raz na zawsze: tylko plazma panasonica (taka jaką ma Danus) nadaje się do oglądania filmów, wszystko inne to nic nie warty złom...
Film roku 2017 - Blade Runner 2049
Dno roku 2017 - SW: The Last Jedi

Odpowiedz
#65
Nie taką jaką ma Danus tylko taka:
[Obrazek: TXP42VT50B.jpg]
Reszta to złomy:P
Terminator | Aliens | Terminator 2: Judgment Day | True Lies | Titanic | Avatar
Directed by James "THE KING" Cameron

Odpowiedz
#66
Póki co najsensowniejszy głos w sprawie:

http://www.aintitcool.com/node/55212

Plus stanowisko Jacksona:

http://www.slashfilm.com/peter-jackson-responds-criticism-48frames-footage-the-hobbit/

Odpowiedz
#67
Cytat:The creatures had a sense of mass in the environment, which was disconcerting in a good way.

No tak, bo to cecha 48 klatek. Widocznie T-rexa w 1993 też kręcili w 48 klatkach, a wszystkie efekty po nim - w 24.

Bullshit i dość żałosne przekonywanie samego siebie, że coś, co ci się nie podoba, nie jest wcale takie złe.

Odpowiedz
#68
W DH2 scenę z wiertaliotem kręcili w 300 FPS, żeby potem zwolnić do 24 - dało to efekt "masy" i "realności" podczas wybuchu.
loading podpis...

Odpowiedz
#69
Wszystkie wybuchy i miniatury kręci się w przyspieszonym tempie a potem zwalnia. Ale mówimy o CGI. Tutaj prędkość nie ma znaczenia - już w 1993, w normalnej prędkości można było pokazać "ciężki" efekt komputerowy. Dlaczego? Bo się postarano. Bo to było dobre CGI i świetna animacja, oddająca ciężar t-rexa. Neo w Matrixie 2 wygląda jak żelek nie dlatego, że film jest w 24 klatkach, tylko dlatego, że go kiepsko animowali.
P.S.
O jakiej scenie mówisz? Nie przypominam sobie, żeby w DH2 był wiertaliot.

Odpowiedz
#70
Brak poczucia fizyki nie zostanie zastąpiony nawet tryliardem FPS, więc źle skrojone CGI zawsze będzie źle skrojone.

AD DH2 - sam sceny nie pamiętam, ale pamiętam film Makeing of DH2 i tam ekipa pokazywała efekty i ich sposób wykonania, może nie dotyczyło samego DH2 tylko ich pracy, ale zapamiętałem jak to się robi. A był to jakies 15 lat temu...
loading podpis...

Odpowiedz
#71
http://www.hollywoodreporter.com/race/future-film-vfx-legend-douglas-729041
For my ally is the Force, and a powerful ally it is.


Odpowiedz
#72
Jackson furory nie zrobił z tym swoim HFR, wiadomo czy James nadal zamierza się w to bawić?
Film roku 2017 - Blade Runner 2049
Dno roku 2017 - SW: The Last Jedi

Odpowiedz
#73
No swego czasu mówił, że sequele "Avatara" będą w 60 klatkach, a później chyba nawet mamrotał o 120.
For my ally is the Force, and a powerful ally it is.


Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  






Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Filmy w 3D Craven 174 28,900 21-06-2018, 09:29
Ostatni post: Mierzwiak
  Filmy w 5D peju 1 1,767 11-01-2011, 02:08
Ostatni post: peju
  Filmy w 5D peju 1 1,504 11-01-2011, 02:06
Ostatni post: peju
  muzyczne filmy na 8. MFF Era Nowe Horyzonty innova 1 1,133 11-06-2008, 13:12
Ostatni post: innova



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości