Jak oni to zrobili...
#1
Ciekawi mnie czy scena z Ocean's Twelve(Post może zawierać mały spoiler ), w której Nocny Lis swoistym tańcem omija wiązki laserów jest wspomagana komputerowo. Ja bym obstawiał, że tak, tzn. na żywo były nakręcone same akrobacje a później w postprodukcji dodano promienie, wydaje się to zbyt trudne do zrobienia w całości w "realu". Wie ktoś coś może na ten temat?

Odpowiedz
#2
Dodawanie laserów w postprodukcji jest stosowane już od "Star Wars", więc pewnie masz rację :). I taniej i prościej.
Jan Himilsbach: Intelektualiści wypierdalać!
Gustaw Holoubek: Nie wiem jak panowie, ale ja wypierdalam.

Odpowiedz
#3
A mnie ciekawi jak zrobili scenę z BTTF3, kiedy Marty z dzikiego zachodu (tzn. jego przodek) podaje Marty'emu miskę. To wszystko widać w jednym kadrze. Adi?:P

Odpowiedz
#4
Owszem, ale zauważ, że w momencie podawania miski, przed kamerą przechodzi Lorraine, która zamaskowała sztuczkę. Zanim przeszła, miskę trzymał jeden McFly, a gdy przeszła - trzymał ją drugi :). Na tej samej zasadzie powstało mnóstwo innych trików w całej trylogii. Zemeckis jak wiadomo lubi długie ujęcia i żeby niepotrzebnie nie ciąć, Ken Ralston stosował ruchome maski z wykorzystaniem elementów dekoracji. Tak było m.in. z ujęciem powracającego do 1985 roku DeLoreana z drugiej części. Ujęcie zrobiono z punktu widzenia werandy, a strategiczną rolę odgrywał słupek. W decydujacym momencie po jego prawej stronie pojazd był wkopiowany optycznie, a po lewej był prawdziwy :).
Jan Himilsbach: Intelektualiści wypierdalać!
Gustaw Holoubek: Nie wiem jak panowie, ale ja wypierdalam.

Odpowiedz
#5
A mnie zastanawia jak w "Szeregowcu Ryanie" zrobili kolesia maszerującego po plaży, który dostaje pociskiem artyleryjskim pod nogi i urywa mu kończynę. Zastanawiajce jest to że kolo najpierw szedł a później nie miał nogi od kolana w dół. Maskowanie nogi byłoby w tej scenie dosyć trudne, bo była kręcona tak, że kamera cąły czas się ruszała a za plecami kolesia też cały czas coś się działo więc byłaby to koszmarna, ręczna robota, klatka po klatce (chociaż ja nie wiem- może ludzie Spielberga tak lubią). Ogólnie Szeregowiec to film w którym fajnie wykorzystano efekty tak, że ich nie widać.

Odpowiedz
#6
Bardzo dużo efektów jest robione klatka po klatce, wiec ja bym sie nie zdziwil :D
[Obrazek: http://img213.imageshack.us/img213/9979/niecopy3hw.jpg]
[Obrazek: http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/zubr.GIF]
"Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia"
Ten kto to powiedział miał chyba pierdolca.

Odpowiedz
#7
Często do takich efektów angażuje się ludzi pozbawionych kończyn. Wtedy urywa im tylko ładnie zrobioną filmową protezę. Na dużą skalę zastosował ten trik Mel Gibson przy "Walecznym sercu". Ale oczywiście nie neguję użycia komputera przy tym akurat efekcie.
Jan Himilsbach: Intelektualiści wypierdalać!
Gustaw Holoubek: Nie wiem jak panowie, ale ja wypierdalam.

Odpowiedz
#8
Co prawda nie ten temat, ale niejako przy okazji: a moze analiza Szergowca..? 8)

Odpowiedz
#9
Za mało materiałów, a wszystko przez Spielberga, który nawet nie nagrywa komentarzy DVD. Żyd jeden... :)
Jan Himilsbach: Intelektualiści wypierdalać!
Gustaw Holoubek: Nie wiem jak panowie, ale ja wypierdalam.

Odpowiedz
#10
Pytanie które nurtuje mnie od bardzo dawna, chyba nawet zadawałem je na starym forum, może teraz ktoś zna odpowiedź? Otóż nurtuje mnie jak "oni" robią filmowe pajęczyny? Za flagowy przykład niech posłuży scena z "Mortal Kombat" gdzie bohaterowie idą całkowicie zapajęczynowanym korytarzem. Wygląda to zbyt realistycznie na jakiś materiał a ja jakoś nie mogę sobie wyobrazić farmy pająków pracujących w pocie czoła dla dobra wytwórni. Wbrew pozorom bardzo często można natknąć się na ten efetk, w co drugim filmowym zejsciu można zauwazyć coś takiego.
get ready for suprise...

Odpowiedz
#11
Rzeczywiscie ciekawa kwestia, poszperalem troche i oto co znalazlem:

Po pierwsze mozna kupic pajeczyne... w sprayu :wink: :
http://www.flints.co.uk/acatalog/Cobweb_Spray.html
http://setshop.com/product_info.php?products_id=1721

Na wieksze okazje sa specjalne nasadki na... wiertarke wraz z odpowiednim plynem.
[Obrazek: halloween_cobwebs_6.jpg]
[Obrazek: halloween_cobwebs_2.jpg]
Profesjonalisci uzywaja natomiast specjalnego pistoletu, ktory przepuszcza plyn przez strumien powietrza sprezonego przez zewnetrzny kompresor:
[Obrazek: halloween_cobwebs_10.jpg]
Sa rowniez gotowe pajeczyny ktore sie poprostu rozciaga tam gdzie sa potrzebne. Mozna sobie o tym wszystkim poczytac tutaj.

Odpowiedz
#12
Wstyd, ale muszę przyznać, że to co Adi napisał w odpowiedzi na pytanie o BTTF3, teraz wydaje mi się tak oczywiste, że aż mi głupio - jak mogłem nie zauważyć?:)

Z efektów, które mnie jeszcze ciekawią: jest w The Lost World: Jurassic Park taka scena, w której łowcy zarzucają pętle na szyję jakiegoś sporego dinozaura. Dino wierzga i unosi ich wszystkich, przelatują kawałek i bezpiecznie lądują. Domyślam się, że w miejscu zwierza stała jakaś wyciągarka, która dźwignęła ludzi (nie wyglądają na postaci cyfrowe), ale jest jeden zgrzyt - wszystkie liny poruszają się na szyi dinozaura (jak nie mogłyby się poruszać na sztywnym wyciągu) i nie widać śladu przekłamań. Co więcej - za dinozaurem jest duża połać terenu, widoczne niebo - a maszyneria która podciąga ludzi musiałaby być jednak spora i ciężko byłoby ją zamaskować... Ma ktoś pojęcie jak wykonano ten efekt?

Odpowiedz
#13
Takie ujęcia składa się z wielu pasaży kamerowych. W tym przypadku chyba nie było żadnej maszynerii - zwierzę było 3D, osobno nakręcono puste tło i osobno ludzi na planie. Linki były w miarę sztywne, a po wstawieniu w kadr dinozaura, dokonano korekt na samych linkach; być może same linki to też była animacja 3D :).
Jan Himilsbach: Intelektualiści wypierdalać!
Gustaw Holoubek: Nie wiem jak panowie, ale ja wypierdalam.

Odpowiedz
#14
Jeśli chodzi ci o kilkumetrowego parazaurolofa to dino i liny i dwaj kolesie podrzuceni do góry to obiekty 3D. Reszta łowców to byli już zywi ludzie. Co ciekawe do imponującej sceny polowania niektóre z dinozwurów zastępowały konie.

Dzięki za opdowiedź dotyczącą pojęczyn, wreszcie mogę spać spokojnie.
get ready for suprise...

Odpowiedz
#15
Dzięki za odpowiedzi.:)

Odpowiedz
#16
mni zawsze nurtuję scena w odnowionych SW kiedy han solo nadeptuje ogon jabby... w nieodnowionych o ile dobrze pamiętam był tam po prostu człowiek i han solo okrążał go dookoła. jak oni to zrobili że nagle han solo wchodzi na ten ogon i widać że stoi na czymś. przecież nie kręcili tego od nowa z dosyć starym już fordem?

Odpowiedz
#17
Dinosa symbolizował czarnobiały pręt animowany przez jednego człowieka na dole 8) .
[Obrazek: lw33ip.jpg]
Oprócz lin, lecących ludzi i dino dodano przejście jednego z myśliwych.
[Obrazek: lw49hy.jpg]


Solo został podniesiony cyfrowo. Można zauważyć że jego ruch robi się wtedy lekko nienaturalny a sylwetka jest troszkę rozmyta.

[Obrazek: bscap00036br.jpg]
get ready for suprise...

Odpowiedz
#18
Ha, wiedziałem że był jakiś pręt!:) Ale w życiu nie powiedziałbym, że jacyś ludzie byli zrobieni cyfrowo...

A teraz podzielę się z wami odkryciem, którego sam dokonałem. Co prawda można się domyślić, jak robione są takie efekty, ale pierwszy Park Jurajski przypadkowo obnażył cały trik.

Jest w filmie scena, w której Dennis Nedry rozmawia przez telefon z marynarzem. W porcie tymczasem szaleje nawałnica - wszystko widzimy na monitorze, w który gapi się Nedry. Daje to fajne złudzenie, że akcja dzieje się także daleko od aktorów - po prostu magia kina. Jest tylko jeden szkopół - obraz z portu jest pokazywany w jednym z okienek na ekranie komputera. Pod okienkiem zaś znajduje się... pasek określający czas trwania filmiku oraz sunący wzdłuż niego suwak.:) Może kiedy powstawał JP zwykli ludzie nie mieli pojęcia o istnieniu czegoś takiego jak playery, ale dziś wygląda to nieco śmiesznie.:)

Chyba pisałem nawet o tym we wpadkach, ale pamięć juz nie ta...

Zawsze zastanawiał mnie też efekt z... Sabriny, nastoletniej czarownicy - serialu. Mianowicie "czarodziejska" zmiana ubrania. Bywało, że Sabrina wskazywała się palcem i zwykłe ciuchy stawały się np. sukienką. Najlepsze było to, że pozycja dziewczyny się nie zmieniała, a tylko samo ubranie. Wydaje mi się, że dość ciężko byłoby zmienić aktorce kostium i ustawić ją w IDENTYCZNEJ pozycji, żeby potem połączyć dwa zdjęcia... Ten efekt jest dla mnie tajemnicą i właściwie tylko dla niego i paru innych obejrzałem parę odcinków tego "cudeńka".:)

Odpowiedz
#19
Racja, rozmowa wygląda jak odtwarzana w starym Windows Media Playerze. W pierwszym JP jest jeszcze kilka informatycznych ustępstw. Gdy Lex stara się odnaleźć potrzebny plik to yak naprawdę porusza sie w graficznym interfejsie stacji Silicon Graphics na których powstawały efekty specjalne. Natomiast cały system operacyjny Parku został napisany w Pascalu, edukacyjnym jezyku programowania stosowanym także w Polskich szkołach. W centrum sterowania nie stoją prawdziwe Cray'e ale inne superkomputery które pomnożono za pomocą dobrych starych luster :D
get ready for suprise...

Odpowiedz
#20
Oglądałem Powrót króla wczoraj i rzucił mi się w oczy jeden efekt. Mianowicie: Gollum idący gdzieś tam za krzewami, drzewami, gałęziami. Te gałęzie były cyfrowe, jakoś wmontowane or sth? Czy istnieje już jakaś metoda wstawiania efektu za gąszcz drzew?:P

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości