Mafia
#41
Skończyłem Mafię III. Gra ma mnóstwo problemów, głównie technicznych. Słaba optymalizacja, miejscami nędzna grafika (takie odbicie w lustrze to poziom gry sprzed 15 lat), sporo błędów, żenująca sztuczna inteligencja przeciwników i wiele prostackich, topornych rozwiązań w stylu niewidzialnych ścian czy zabójczych krawężników, po najechaniu na które samochód prawie dachuje. Miasto jest ok, ma klimat, tylko mało w nim do roboty. W takim AC można chociaż porobić zadania poboczne, pozbierać kasę albo odblokować punkty widokowe i to wszystko daje profity do rozgrywki, więc zachęca do zbieractwa. W Mafii można niby instalować podsłuchy w jakichś budkach, ale one w sumie nic mi nie dają. Można też kolekcjonować jakieś płyty i obrazki, ale po co? Poza tym, w grze nie ma systemu szybkiej podróży, a miasto jest spore. Początkowo mi to przeszkadzało, ale potem fakt, że wszędzie musiałem dojechać sam jakoś fajnie budował klimat gry i wzmacniał immersję.

Mafia cierpi na wszystkie dolegliwości sandboxów i aż nie mogę w to uwierzyć, ale twórcy popełnili błędy pierwszego Assassin's Creeda. Rozgrywka polega głównie na przejmowaniu kolejnych dzielnic, a odbywa się to tak, że wykonujemy kilka schematycznych misji, w których np. kradzież bimbru zmienia się na kradzież dokumentów. Ale to dalej to samo. Dopiero końcowa misja przejmowania terenu jest już bardziej oryginalna i po prostu zaprojektowana (a nie wycięta ze schematu) i najczęściej polega na zabiciu jakiegoś bossa. Normalnie, pierwszy AC :D

Tak narzekam, ale muszę powiedzieć, że gra nie jest totalną porażką. Fajnie się jeździ po mieście, kiedy z radia leci zajebista muza - same hity z tamtych lat. Mechanika strzelania daje radę, więc powtarzalne misje, o dziwo, chce się wykonywać. Fabuła może nie jest odkrywcza, ale trzyma całkiem wysoki poziom (i jest fajnie przedstawiona - oglądamy archiwalne, dokumentalne wstawki podsumowujące to co się dzieje) i im bliżej finału, pojawia się więcej świetnych, fabularnych misji. Mimo wszystkich błędów, gra ma w sobie to COŚ. Ostatnio miałem problem z ukończeniem wszystkich sandboxów, w jakie grałem. Ale Mafia mnie wciągnęła. To o czymś świadczy.

6,5/10

Odpowiedz
#42
Wiele jest gierek tematycznych. Tworzone są co rusz nowe tylko jak szybko się tworzą tak zamykają. Powód ? Po prostu ludzie w to nie grają. Czasem łapią się na słabą wizualnie gierkę niż na jakieś graficzne cudo.

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  








Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości