Podrasowanie kolorów filmu.
#1
jeśli ktoś jest zainteresowany procesem kolorowania terminatora 4 (i przy okazji TFów 2), to zapraszam do obejrzenia tego filmu - niezbity dowód na to, że dzisiaj wszystkie blockbustery wyglądają tak samo:

http://library.creativecow.net/articles/maschwitz_stu/red-giant-blockbuster-film-look/video-tutorial.php

Odpowiedz
#2
Wypas materiał.

Odpowiedz
#3
Mental napisał(a):jeśli ktoś jest zainteresowany procesem kolorowania terminatora 4 (i przy okazji TFów 2), to zapraszam do obejrzenia tego filmu - niezbity dowód na to, że dzisiaj wszystkie blockbustery wyglądają tak samo:

http://library.creativecow.net/articles/maschwitz_stu/red-giant-blockbuster-film-look/video-tutorial.php
Tylko co tam robi Where the Wild Things Are? Nie zauważyłem żeby kolorystyka trailera była w jakiś szczególny sposób nienaturalna jak ma to miejsce w przypadku reszty przytoczonych filmów. Podrasowana - na pewno, ale nie aż tak.

Odpowiedz
#4
Obejrzysz to się dowiesz, że tak jest. Koleś mówi nawet, że to zaskakujące, ale to ta sama parafia.

Odpowiedz
#5
a zwróciliście uwage, ze te klipy najlepiej (najbardziej naturalnie) wyglądają PRZED pokolorowaniem, kiedy są prosto z matrycy? po nałożeniu kolorów stają się mega sztuczne.

Odpowiedz
#6
Bo ja wiem... Nie widzę epy kolesia popierdalającego po schodach w bluzie - ani przed, ani po korekcji.

Korekcja jest konieczna, żeby film wyglądał spójnie i np. to co jest w transformerach mi nie przeszkadza, ale nie lubię przesadnego filtrowania. Np Black Hawk Down, Sławomira Idziaka, którego powinienem wychwalać jako rodaka, odrzuca mnie totalnym wysraniem kolorów (pomijam, że ten film w ogóle IMO jest do dupy). Wyspa Bay'a też balansuje na granicy dobrego smaku z przekolorowaniem.

Transformery są popodciągane kolorystycznie, ale nie są jednobarwne. Nie po to wymyśliliśmy kino kolorowe, żeby ekran był albo żółty albo niebieski :P

Odpowiedz
#7
Craven napisał(a):Np Black Hawk Down, Sławomira Idziaka, którego powinienem wychwalać jako rodaka, odrzuca mnie totalnym wysraniem kolorów

a co ma idziak do kolorów (pomijając fakt, że BHD to czysty geniusz kina wojennego i chyba najsensowniej pokolorowany na kompie film, jaki widziałem)?

Odpowiedz
#8
Pamiętam, że chwalili go właśnie za filtrowanie obrazu, więc zakładam, że albo na miejscu je stosuje, albo siedzi przy postprodukcji i dyryguje przy korekcji kolorów.

Odpowiedz
#9
jeżeli to prawda, to chwalili go nie na wyrost. filtr, jaki zażyczył sobie do BHD, stanowi znak rozpoznawczy tego filmu i jeden z głównych czynników, tworzących ten niepowtarzalny pustynno-wysuszony klimat. to nie była głupia zabawa suwakami w AE, w wyniku której włosy bohaterów farbują się na zielono, a skóra dostaje mandarynkowego odcieniu. podobnie w T:S. niektórzy podniecają się szaro-srebrno-zielonkawym filtrem, a tak naprawdę nie wiadomo, po co akurat taka paleta - chyba tylko po to, żeby było super. u Camerona mieliśmy mega dobry, dominujący błękitno-stalowy tech-filtr i to była od podstaw przemyślana decyzja.

Odpowiedz
#10
Hmm, zawsze wydawalo mi sie, ze Cameron zastosowal ten filtr z prostego powodu: pokazywal noc.:) Za dnia pewnie jego wojna wygladalaby tak kolorowo jak dzien w T2, a za czasow T1 - tak mdlo i beznadziejnie (w pozytywnym sensie) jak ten film.

Odpowiedz
#11
Filtry i blendy to jedna sprawa, ale Idziak najczęściej po prostu świeci na planie takim kolorem jaki widzimy na ekranie. Np. zielono-pomarańczowy kolor nocy to nie filtry ani DI tylko rzeczywiste oświetlenie planu. A najlepiej pokolorowanym cyfrą po dziś dzień pozostaje "O Brother, where art thou?" :)

Odpowiedz
#12
niezupełnie, u Camerona we wszystkich filmach dominują chłodne barwy - również w True Lies. Tak już ma, czasami do przesady. Nikt nie jest doskonały.

Największym odstępstwem jest chyba Aliens i jego czerwone sekwencje :D

Odpowiedz
#13
military napisał(a):Za dnia pewnie jego wojna wygladalaby tak kolorowo jak dzien w T2

T2 ma za dnia fenomenalną kolorystykę - czegoś takiego współcześnie próżno szukać. to jest kolor LA w samo południe albo tuż przed zachodem słońca - naturalny, cudowny, genialny:

[Obrazek: terminator2compsdhd01.jpg]

[Obrazek: norm-45074d753d60c-Terminator+2:+Judgmen...1991).jpeg]

pokaż mi dzisiaj blockbustera z tak naturalną, nieefekciarską i nieoczojebną kolorystyką.

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  






Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Hajp a żywotność filmu military 104 13,749 21-08-2017, 08:14
Ostatni post: al_jarid
  Budżet filmu - skąd te cyferki? Martinipl 14 6,944 08-05-2017, 22:31
Ostatni post: Dr Strangelove
  Proces powstawania filmu arturs123 4 1,921 14-10-2012, 21:26
Ostatni post: The Vujek
  Moda na upakowanie wielu kultowych aktorów do jednego filmu Mental 13 2,504 17-05-2012, 20:10
Ostatni post: mariusz
  Dobre praktyki - dystrybucja niekomercyjnego filmu pełnometrażowego Candyman 2 1,796 28-06-2011, 17:43
Ostatni post: Mental
  Parada banału, czyli wpływ formy filmu na odbiór fabuły;) Mental 167 15,886 26-03-2008, 09:55
Ostatni post: D'mooN



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości