Seria "Souls" i Bloodborne
#61
Ja miałem problemy tylko z Gondul (w świecie ognia) i z Sigurn, "królową" Walkirii. Ubicie każdej zajęło mi jakieś 3-4 godziny :)
Postępować należy tak, aby niczego nie robić, a wtedy panować będzie ład.
--
Laozi

Odpowiedz
#62
Walkirie to taki endgame. Jedną ubiłem ze sprzętem na 5 poziomie, ale to była udręka. Teraz mam sprzęt na 7 i walkirie padają jak muchy.

Można pójść w ogóle na łatwiznę, dopakować sprzęt na Runy i Czas Odnowienia i spamować specialami.

Z Alafheimu do pierwszej walkirii jeszcze daleka droga. A i tak można (i raczej należy) zostawić je na koniec.

Odpowiedz
#63
Powoli kończę "trójkę" i dotarło do mnie, czemu tak bardzo lubię tę serię i dlaczego "dwójka" mniej mi podeszła. Sporo mówi się w kontekście erpegów o eksploracji i rozległości świata. W jednej chwili zamieniłbym zwiedzanie rozległych terenów ze Skyrima, Wiedźmina, czy jakiegokolwiek sandboxa na to z Dark Souls. Poziomy w tych grach są przygotowane z taką pieczołowitością i pomysłem, że nie chce się ominąć nawet jednego centymetra i niejednokrotnie starałem wepchnąć się w każdą szczelinę w obawie, że coś mi umknie. Coś wartego uwagi może być za każdym rogiem, a poziom trudności doskonale współgra ze zwiedzaniem dziwnego, klimatycznego świata. Wiele razy miała miejsce sytuacja, gdy miałem na koncie dziesiątki tysięcy dusz i mogłem to zaprzepaścić jednym fałszywym ruchem - w takich momentach brnięcie dalej przez lokacje dostarcza tyle emocji, że gdy w pewnym momencie trafi się na checkpoint, to nawet krecha Arahana nie daje takiego kopa. Bossowie - super, klimat - jak najbardziej, poziom trudności - w punkt, ale absolutnie najlepszą rzeczą, jest eksploracja - mięsista, zaplanowana, pozbawiona jakichkolwiek niepotrzebnych elementów.
I do not believe in the creed professed by the Jewish Church, by the Roman Church, by the Greek Church, by the Turkish Church, by the Protestant Church, nor by any church that I know of. My own mind is my own church

Odpowiedz
#64
Grał ktoś już w Sekiro? Jak wypada na tle reszty "soulsborne'ów"? Miałem brać na premierę, ale wewnętrzna cebula wygrała z szacunkiem do From Software i poczekam aż cena trochę spadnie.

Odpowiedz
#65
Ja ogrywam powoli.
Świetna gra, ale mocno wyróżnia się na tle poprzednich produkcji. Klimat jest całkiem inny, nie jest już tak ciężki i fatalistyczny. Lokacje wydają się prostsze, mniej zróżnicowane i nie tak epicko monumentalne, ale to zrozumiałe - no, to już nie są jakieś mityczne zaświaty. Fabuła jest bardziej klasyczna, w końcu wiadomo co się dzieje i po co. Jest chyba trudniej, ale może dlatego, że walka została totalnie przebudowana i po trzech częściach DS czułem się totalnie zagubiony: jest szybko i brak tarczy wymusza bardziej ofensywne podejście, ciosy głównie odbijamy kataną w odpowiednich momentach. Niby podobnie, a jednak intrygująco świeżo.

Odpowiedz
#66
Ja się zaklinowałem na ostatnim bossie i wykasowałem tę zajebistą grę :D

Odpowiedz
#67
A ja się do tej gry nie mogę przekonać. Soulsy i Bloodbourne oferowały jednak zdecydowanie większy wybór strategii i dawały pewien margines błędu, co przy formule From Software i ich skłonności do knocenia hitboxów jest raczej potrzebne. A tu dostajemy grę monogamicznie zakochaną w parowaniu i tym samym wymagającą perfekcjonizmu - nadmiernego, moim zdaniem. Chyba możemy przyznać, że tydzień na bossa to jednak drobna do kroćset fur beczek! przesada.
Nie jest to najgorsza gra FS, ale tylko dlatego, że DS2 to bieda z nędzą. Bloodborne nadal najlepszy i chyba już wyżej nie podskoczą.

Odpowiedz
#68
Każdy boss ma swoją słabość - np jeźdzca na polu bitwy można skutecznie ogłuszać fajerwerkami, ogr w łańcuchach wpada w panikę pod wpływem ognia, z nieumarłego goryla można wyciągnąć pasożyta włócznią itp. Poza tym są tylko trzy rodzaje ciosów nieblokowalnych (każdy inny można łatwo sparować - dobry timing tylko zwiększa efekt), z których na każdy jest technika, którą można szybko zakończyć walkę. No i niemal każdemu bossowi da się odebrać jedno z żyć atakiem z zaskoczenia.

Ale poza typową walką, z szybką ofensywą i parowaniem i kontrami na ciosy nieblokowalne (co faktycznie gra trochę premiuje), dochodzi alternatywa w momencie zdobycia Mortal Blade - którym można walczyć na większy dystans. No i jest parę skutecznych kombinacji protez - np użycie oleju z miotaczem ognia i podpalenie miecza. Albo przyjmowanie ciosów na tarczę i kontrowanie, zrobienie z jakiegoś wroga marionetki i puszczenie na bossa jako support.

Biorąc pod uwagę że tych protez (broni montowanej w miejsce ręki) jest kilkanaście, a do tego około 50 ulepszeń każdej z nich, kompletnie zmieniających ich działanie... kilka technik ninjutsu i pięć DUŻYCH ścieżek zdolności bojowych, z których każda ma swoje podścieżki... sposobów prowadzenia walk jest prawdziwy natłok.

Ja miałem prawdziwą trudność przy dwóch bossach - Lady Butterfly i młody lord Genichiro. Do tej pierwszej poszedłem wcześniej niż było domyślnie "planowane" w fabule... No i boss z dwoma życiami, którego trzeba trafić jakieś 100 razy, a zabija postać dwoma ciosami (albo nawet jednym), skacząc po całej mapie, z jakimiś 15 kombinacjami ciosów... Jak później zobaczyłem na youtube walkę, gdzie gość ją ubił w 30 sekund po prostu bez przerwy atakując to mi szczena opadła.
Po Genichiro zacząłem grę od nowa, inaczej rozdałem punkty... no i znając już mechanikę, ubiłem ją przy pierwszej próbie.
You can't reason someone out of a position, they didn't reason themselves into.

Odpowiedz
#69
Powinienem chyba zaznaczyć, że grę zarzuciłem po... ja wiem, 12 godzinach? Może nie wkręciłem się wystarczająco głęboko, by dokonać sprawiedliwej oceny, ale cały czas miałem wrażenie, że protezy i reszta to tylko dodatek do centralnej mechaniki parowania i kontry.
Poza tym czy to, że zacząłeś grę od nowa z innym rozdysponowaniem punktów nie sugeruje, że jest określony, WŁAŚCIWY sposób gry, przy którym pozostałe są jak gryzienie cegieł?

Odpowiedz
#70
Dobra, ściągam i spróbuję znowu pokonać ostatniego bossa, zanim całkiem zapomnę jak w to się gra :D

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  






Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  The Last of Us - seria Red 1,086 99,747 Wczoraj, 20:14
Ostatni post: Hitch
  Grand Theft Auto (seria) BezcelowyAlbatros 1,320 133,510 29-06-2020, 12:04
Ostatni post: Mental
  Uncharted (seria) simek 564 64,271 02-05-2020, 21:15
Ostatni post: Hitch
  Silent Hill - filmy (2006 / 2012) i seria gier Mierzwiak 410 52,682 22-02-2020, 13:04
Ostatni post: Khet
  Wiedźmin / The Witcher - seria Gieferg 849 114,555 11-01-2020, 16:38
Ostatni post: Kluski
  Resident Evil (seria) Snappik 240 35,827 05-03-2019, 00:43
Ostatni post: peju
  Dragon Age (seria) military 6 2,136 07-12-2018, 11:45
Ostatni post: Kuba
  Metal Gear Solid (seria) Anielski_Pyl 140 25,090 07-08-2018, 17:05
Ostatni post: Kuba
  Tomb Raider (seria) peju 119 21,816 04-05-2017, 23:39
Ostatni post: Grievous
  Prince of Persia - seria gier military 26 5,217 02-05-2016, 00:12
Ostatni post: Grievous



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości