The Last of Us - seria
#1
Gra twórców m.in Crasha Bandicoota czy serii Uncharted. Mamy tutaj jednak totalnie inny klimat, mieszanka wszelkich tworów z zombiakami z Drogą McCarthy'ego i Jestem legendą. W dużym skrócie ludzkość została rozwalona przez grzyba cordyceps, a większość akcji dzieje się 20 lat po wybuchu epidemii. Sterujemy Joelem, doświadczonym przemytnikiem, które eskortuje odporną na zarazę Ellie do szpitala, w którym mają zrobić dzięki niej szczepionkę.

Twórcy się nie pierniczą i dziwię się, że obrońcy moralności nie podnieśli jeszcze larum: dzieci giną, takedowny są naprawdę masakryczne (duszenie typa przez parę sekund i to, jak wyciąga desperacko łapska - masakra) i ogólnie klimat nie należy do lekkich. Ellie rozchmurza szmuglera żartami (relacja pomiędzy nimi jest w ogóle rewelacyjna), ale mimo wszystko nie jest to postapo w młodzieżowym stylu.
[Obrazek: ku-xlarge.gif]
Fabuła i cutscenki to najlepszy film 2013 roku, propsy za wyciśnięcie ostatnich potów z 6 letniej konsolki. Grafika i dźwięk są zajebiste, a przeciwnicy potrafią spuścić solidny wpierdol nawet w pojedynkę (gram na trudnym, do klikaczy bez gazrurki się nie podchodzi :P).

[Obrazek: 20120203210621.jpg]
W zasadzie jest parę rzeczy, które mnie mierżą. Pomiędzy latem a jesienią jest zbyt duży przeskok (miejsce na DLC?), a z zeszłorocznego dema usunięto parę fajnych rzeczy - wyrywanie broni przeciwnikom, wyciąganie nabojów z broni w formie animacji czy sprint na kuckach.

Mimo wszystko Last of Us jest godne polecenia, multi daje radę a singiel wżera się w mózg:).
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#2
Od siebie dorzucę tylko niezwykle klimatyczny score Gustavo Santaolalli:





Słucham ostatnio namiętnie score'u i bije z niego klimatem na odległość.
/www.filmmusic.pl - me recki 
#istandbydaenerys






Odpowiedz
#3
Soundtrack jest prześwietny. Mimo że rzadko kiedy kupuję muzykę w formie płytowej, tak w tym wypadku przymierzam się do zakupienia tego OSTa, zwłaszcza, że jest dostępny w Polsce.


Odpowiedz
#4
Właśnie, gdyby nie muzyka, 90% klimatu by uleciało z dymem (chociaż fragmenty, kiedy zwiedzamy ruiny a w tle są tylko odgłosy kroków i przyrody też są przepiękne). Jak dla mnie Santaolalla ma duże szanse na Grammy, naprawdę świetny score - nawet taki pierdół, jak muzyka nagle urywająca się w chwili śmierci jest rewelacyjny.

Scenariusz miecie pod względem drobiazgowości. Nic nie wydaje się przypadkowe, a wszelkie niedopowiedzenia tylko cieszą, na szczęście nie są w stylu Lindelofa
Z innych pozytywów, postacie nie mają 5-sekundowej pamięci. Ellie reaguje na wszelkie brutalne jazdy Joela, a jak ją wkurzy, to chodzi naburmuszona przez jakiś czas.

Na osobną notę zasługuje dubbing. Wszyscy rozpływają się nad Ashley i Bakerem, a mało kto mówi, jakim kozakiem jest tu Nolan North (m.in Drake z Uncharted). Facet podkłada głos i gra w mo-capie Tommy'ego, Davida i jednego z jego zbirów jak i paru innych typów w grze, a każdy ma inny akcent, barwę głosu i charakter. Ziomka muszą wziąć do Holiłudu, to prawie że taki growy Day-Lewis (bez psycho jazd:D).

BTW, mam dwa pytania odnośnie gameplayu - podczas walki wręcz przeciwnicy się zamachują i mam wrażenie, jakbym przez moment mógł skontrować ich atak (coś jak w GTA IV). Czy da się tak zrobić i czy można pływać sprintem w wodzie (coś a la Tomb Raider)? Bo powiem szczerze, że w wodzie szybciej mi się pływa pod wodą :p.
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#5
Ten zamach jest pewnie po to, żebyś zdążył jeszcze zwiać. Jeśli nie masz ulepszonego ostrza, to pochwycenie przez takiego Clickera = instant death. Poza tym w tej chwili można też chyba wrogowi swobodnie przywalić, bo w innym wypadku może być ciężko wyłamać się z serii uderzeń, które na nas spadają.

Nie, w wodzie nie da się pływać szybciej.
I propos :) :

[Obrazek: 2irlseu.jpg]

Odpowiedz
#6
Pora na przygodę normalnie :). Co do DLC, raczej nie będzie w najbliższym czasie Wiadomo, że najpierw ma wyjść DLC do singla, a potem dwa do multi. Ciekawe jest to, że twórcy rozważali wycięcie Zarażonych z gry. Ciekawa koncepcja, mielibyśmy wtedy najbardziej realistyczne postapo ever (chociaż motyw z grzybem i klikaczami jest mocarny i zapada w pamięć).

BTW, niezły fan art, nawiązujący do Another World:
[Obrazek: the_last_of_us_pixelated_contest_entry_b...623vdw.png]
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#7
Napaliłem się przez was jak szczerbaty na suchary.

Szkoda, że standardowo przez najbliższy rok cena zaporowa. Jak zejdzie do 100 PLN to biorę, czyli pewnie używkę...

Odpowiedz
#8
(25-06-2013, 13:03)Red napisał(a): Pora na przygodę normalnie :).

No ba: http://th01.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/081/6/6/the_last_of_us_simon_and_marcy_dlc_by_assnemesis-d5yv6py.png

Odpowiedz
#9
(25-06-2013, 13:03)Red napisał(a): Ciekawe jest to, że twórcy rozważali wycięcie Zarażonych z gry. Ciekawa koncepcja, mielibyśmy wtedy najbardziej realistyczne postapo ever

Najwyraźniej nie grałeś w I Am Alive, gdzie nie ma żadnych mutantów ani zombie - jest tylko katastrofa naturalna, rozpad społeczeństwa, bandyci, jeden nabój do pistoletu, halucynacje z niedożywienia i śmierć.


Odpowiedz
#10
Faktycznie, zapomniałem o tamtej pozycji, chyba swego czasu nawet ją zachwalałeś (recki nie były w większości przychylne, ale mnie to nie zraża). Czy w tamtej gierce był motyw, że jak celowałeś w przeciwnika pistoletem i chciałeś strzelić bez magazynka, to po usłyszeniu kliknięcia wrogowie cię atakowali?
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#11
W TLOU też tak jest. Zresztą to nie jest oryginalny motyw. W innych tytułach też na to natrafiłem.
Fuck the cavalry and the committee that recieves 'em.

Odpowiedz
#12
Motywy w I Am Alive były w zasadzie identyczne, ale wykonane nieudolnie - wszystkie starcia musiały wyglądać tak, jak zaplanowali twórcy, nie było w ogóle miejsca na jakąś inwencję, czy chociażby możliwości wyboru pomiędzy skradaniem, a otwartą walką.

Odpowiedz
#13
Lepsze było to, że jak celowałeś, mogłeś kazać gościowi iść tam, gdzie wskazałeś - np. na skraj przepaści - aby potem zepchnąć go kopniakiem. Niektórzy jednak podejrzewali, że nie masz amunicji, i dodawali odwagi bardziej ostrożnym kumplom. Trzeba było wtedy zmaczetować kolesia z bliska i przekonać tamtych, żeby nie fikali.:) Generalnie gra wiele uczy - w sam raz na czas, kiedy wszystko w tym kraju pierdolnie i trzeba się będzie o siebie zatroszczyć.

Odpowiedz
#14
Obejrzałem 1,5h godzinny dokument o grze - Grounded. Polecam każdemu, kto jest zainteresowany procesem powstawania gry. Odpowiedział też na moje pytanie odnośnie walki - w dokumencie betatester odpychał ludzi podczas walki wręcz, gdy brali długi zamach (nie wiem jednak, jak - może przyciskiem od sprintu?). Pani od designu interfejsu mega przypominała Ashley, pod względem charakteru i zachowania to musiał być ich punkt wyjścia dla Ellie:D.

Poza tym Troy Baker jest mega. Facet opowiada w dokumencie, że jego najtrudniejszą sceną był początek gry z Sarą, facet na tydzień przed przypominał sobie najgorsze momenty z życia itp, żeby się wczuć (dziewczynka miała odniesienie w postaci jej dziadka, który był dla niej jak ojciec i umarł, kiedy miała 8 lat). Zrobili 8 dubli, po czym poszli do chaty. Potem Druckmann - reżyser i scenarzysta - powiedział mu, że muszą od nowa nakręcić tamtą scenę. Po ok. 3.-4. podejściu Baker podszedł do niego spytać się, czemu nie jest ok. Neill wskazał mu parę rzeczy, które musi koniecznie zrobić podczas tej sceny (w ramach kreacji charakteru). Wyszło zajebiście, a Troy przyznał, że wcześniej starał się pokazać, jakim świetnym aktorem jest, a dopiero dzięki wskazówkom reżysera udało mu się stworzyć rolę jako aktor, bez przerostu ego.

Aha, okazało się, że Nolan North nie grał Tommy'ego. Grał za to Davida i
Epę stwierdzono, innymi słowy:).
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#15
Cytat:Aha, okazało się, że Nolan North nie grał Tommy'ego. Grał za to Davida (...)
Ale to było wiadome przecież, jakieś informacje pokręcone musiałeś mieć ;)

Odpowiedz
#16
Ktoś na youtube/forum rozpływał się w komentarzach, że North ma taką gamę głosów, że może naśladować nawet południowy akcent. Stąd moje przekonanie o jego udziale ;p.

BTW, czy tylko mnie bawi, jak niektórzy ludzie usprawiedliwiają działania Joela z końca gry?
Gierka solidnie rypie niektórym czerep, Naughty Dog znowu się spisało :).
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#17
Najśmieszniejsza dyskusja odnośnie słuszności końcowej decyzji Joela. Forumowi naukowcy-amatorzy dyskutują na temat "fluidów" Ellie i sposobów przenoszenia lekarstwa drogą płciową :)

http://www.gamefaqs.com/boards/652686-the-last-of-us/66560053

Edit:
Jeszcze jedna, jeszcze bardziej "naukowa". Jisas, niektórzy naprawdę starają się za wszelką cenę zlawyerować zakończenie.

http://www.reddit.com/r/FanTheories/comments/1gmv8z/
Fuck the cavalry and the committee that recieves 'em.

Odpowiedz
#18
Chryste. Doszedłem do posta o seksie z Ellie bez zabezpieczenia i wymiękłem. Nudzi się ludziom, nawet jeśli wyjściowa teoria jest ciekawa w założeniach, to wszystko się wali gdy gość zaczyna to tłumaczyć. Lol.

Odpowiedz
#19
Sam z początku myślałem po odsłuchaniu tego nagrania,
Czy ktoś grał z polskim dubbingiem? Widziałem porównanie na tubie i najlepiej wypadł Bill. Ellie brzmi za staro, a Joelowi brakuje tej charakterystycznej chrypy, nie można wyczuć jego wieku i doświadczenia. Poza tym jest chyba ok, ale i tak oryginał to Obywatel Kane w Mo-capie i voice actingu.

EDIT: [Obrazek: 258549333.jpg]
Niezły cosplay (tylko zęby zbyt czyste).:D
Red, proud to be a member of Forum KMF Film.org.pl since Aug 2012.

Odpowiedz
#20


Postępować należy tak, aby niczego nie robić, a wtedy panować będzie ład.
--
Laozi

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  






Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Silent Hill - filmy (2006 / 2012) i seria gier Mierzwiak 409 48,676 03-02-2020, 18:08
Ostatni post: Khet
  Uncharted (seria) simek 566 59,114 12-01-2020, 01:17
Ostatni post: Grievous
  Wiedźmin / The Witcher - seria Gieferg 851 107,229 11-01-2020, 16:38
Ostatni post: Kluski
  Seria "Souls" i Bloodborne military 69 9,793 17-12-2019, 21:29
Ostatni post: patyczak
  Resident Evil (seria) Snappik 240 33,531 05-03-2019, 00:43
Ostatni post: peju
  Dragon Age (seria) military 6 1,901 07-12-2018, 11:45
Ostatni post: Kuba
  Grand Theft Auto (seria) BezcelowyAlbatros 1,324 123,522 14-08-2018, 18:43
Ostatni post: Mierzwiak
  Metal Gear Solid (seria) Anielski_Pyl 140 23,553 07-08-2018, 17:05
Ostatni post: Kuba
  Tomb Raider (seria) peju 119 20,468 04-05-2017, 23:39
Ostatni post: Grievous
  Prince of Persia - seria gier military 26 4,839 02-05-2016, 00:12
Ostatni post: Grievous



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości