The Laundromat (Netflix, 2019) reż. Steven Soderbergh
#1
PRALNIA (org. The Laundromat, reż. Steven Soderbergh, 2019)

Miałem założyć oddzielny temat, ale w sumie film nie jest tego wart. Nazwisko reżysera mocne. Obsada aktorska również mocarna i to w zasadzie tyle.

Strasznie dziwny film, a raczej jego forma. Sam motyw i historia na scenariusz są bardzo dobre, jednak sposób realizacji i pomysł na przedstawienie tego wszystkiego jest dla mnie totalnie z dupy. Postacie grane przez Banderasa i Oldmana robią za chodzące ekspozycje i w zasadzie połowa filmu na tym polega, że oni wyjaśniają nam wszystkie tajniki tego całego finansowego przekrętu.

W ogóle dziwna to forma na film tego typu. Soderbergh w kilku historiach próbuje nam przekazać, co ma do przekazania. I jest to bardziej czarna komedia, co nie do końca mi pasuje. Do tego jakieś łamanie czwartej ściany itd. Do takiej historii wolałbym kino w stylu np. "Spotlight". Obsada też totalnie nie została wykorzystana, co więcej - Oldman i Banderas są nieziemsko irytujący dla mnie w tym filmie. Plus ten straszy twist na końcu.

Z tych wszystkich historyjek najfajniejsza była dla mnie opowieść o Charlesie i jego żonie oraz córce. Dzięki niej podwyższam ocenę na 5/10.

Film już do obejrzenia na Netfliksie, jak coś.

Odpowiedz
#2
Brzmi dokładnie jak film, jakiego należało spodziewać się po Soderberghu.

Odpowiedz
#3
Dawno nie miałem okazji obcować z tym reżyserem - w zasadzie to chętnie powtórzyłbym kilka tytułów z jego filmografii, szczególnie z lat 90. Nie widziałem zwiastunów "Pralni" - wiedziałem tylko, że kręci to Soderbergh i znałem nazwiska obsady aktorskiej. Tytuł filmu też, gdzieś przelatywał w jakiś oscarowych przewidywaniach, więc uznałem, że obejrzę.

Odpowiedz
#4
(18-10-2019, 23:53)Pelivaron napisał(a): PRALNIA (org. The Laundromat, reż. Steven Soderbergh, 2019)

Miałem założyć oddzielny temat, ale w sumie film nie jest tego wart. Nazwisko reżysera mocne. Obsada aktorska również mocarna i to w zasadzie tyle.

Strasznie dziwny film, a raczej jego forma. Sam motyw i historia na scenariusz są bardzo dobre, jednak sposób realizacji i pomysł na przedstawienie tego wszystkiego jest dla mnie totalnie z dupy. Postacie grane przez Banderasa i Oldmana robią za chodzące ekspozycje i w zasadzie połowa filmu na tym polega, że oni wyjaśniają nam wszystkie tajniki tego całego finansowego przekrętu.

W ogóle dziwna to forma na film tego typu. Soderbergh w kilku historiach próbuje nam przekazać, co ma do przekazania. I jest to bardziej czarna komedia, co nie do końca mi pasuje. Do tego jakieś łamanie czwartej ściany itd. Do takiej historii wolałbym kino w stylu np. "Spotlight". Obsada też totalnie nie została wykorzystana, co więcej - Oldman i Banderas są nieziemsko irytujący dla mnie w tym filmie. Plus ten straszy twist na końcu.

Z tych wszystkich historyjek najfajniejsza była dla mnie opowieść o Charlesie i jego żonie oraz córce. Dzięki niej podwyższam ocenę na 5/10.

Film już do obejrzenia na Netfliksie, jak coś.

Laundromat to fatalny, okropny film. Zapatrzony w "Big Short" czy inne "Vice" , pozbawiony energii, kompletnie nie bawi a maksymalnie żenuje. Merytorycznie też jest kiepsko - scenarzysta (spadek oczekiwań wobec Report znaczny) ani nie potrafi dobrze przedstawić problemu, ani zainteresować skomplikowaną tematyką czy chociażby wprowadzić jakieś najmniejsze emocje. McKay przy znacznie trudniejszym Big Short poradził sobie znacznie lepiej.

Realizacyjnie nijak. Aktorsko? Oldman irytujący, Banderas i Meryl daja rade, reszta zmęczona, niezbyt pewna co mają grać. Materiał był na klasyk.

2/10

Odpowiedz
#5
To chyba odpuszczę tego Soderbergha i obejrzę Wounds bo to przynajmniej horror a w końcu jest miesiąc Halloween :)

Odpowiedz
#6
Też obejrzałem Laundromat, nie jest tak źle żeby dawać temu dwójkę, ale to rzeczywiście taki Big Short dla ubogich. Dziwaczny pomysł na postaci Mossacka i Fonseca: scen gdy grają, a nie opowiadają widzowi są chyba 2-3, a gdy opowiadają to nic szczególnie ciekawego nie mówią. Spoko był pomysł żeby pokazać kilka historii ich klientów, te sekwencje same w sobie są w porządku, ale całościowo się to nie klei, jest pozbawione energii, a nawet większego sensu.
Sodebergh to chyba najbardziej nierówny reżyser w historii: ma na koncie arcydzieła jak i kupsztale, można się było spodziewać że współpraca z Netflixem zaowocuje filmem bliższym tego drugiego. Ode mnie 4/10.

Odpowiedz
#7
Po cholerę ten film w ogóle powstał? Ani nie przedstawia zagadnienia w jakiś szczególnie ciekawy (scenki z Oldmanem i Banderasem mówiącymi do kamery są okropne) czy nawet czytelny sposób, ani nie osadza go w dobrej fabule. No, prawie, bo punkt wyjścia w postaci wypadku łodzi i śmierci męża Streep był dobry i angażujący. Gdyby na tym się skupił, na dramacie zwykłej kobiety, gdyby to z jej punktu widzenia opowiedział o całej aferze byłoby to o wiele ciekawsze niż... czymkolwiek jest to co Soderbergh tu zrobił, zazwyczaj nieudolnie siląc się na błyskotliwość.

Odpowiedz
#8
Historia z Charlesem, żonką i jej koleżanką najlepsza, nawet 2 razy się uśmiechnąłem. 

Reszta słaba, w porywach taka sobie. Kompletnie nieangażujący filmik poruszający cholernie ważny temat. Sposób jego wykonania działał mi na nerwy. Oczywiście pomija on kluczowe nazwiska, które sobie lokowały pieniądze w rajach podatkowych na słupy. Bo niby po? Lepiej tłumaczyć na przykładzie jaskiniowców czym jest kredyt (dosłownie).

4/10
Oświadczenie: The Wire jest najlepszym serialem jaki widziałem. Six Feet Under jest na drugim miejscu.

Odpowiedz

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  






Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Midway (2019) reż. Roland Emmerich Martinipl 48 4,645 03-04-2020, 21:14
Ostatni post: Snappik
  Uncut Gems (2019) reż. Josh i Benny Safdie nawrocki 38 3,641 31-03-2020, 02:11
Ostatni post: Lawrence
  Knives Out (2019) reż. Rian Johnson Kuba 115 12,016 29-03-2020, 22:21
Ostatni post: Capt. Nascimento
  Parasite (2019) reż. Bong Joon-hoo Kryst_007 88 8,706 26-03-2020, 22:11
Ostatni post: simek
  Last Christmas (2019) reż. Paul Feig Lawrence 7 755 24-03-2020, 04:22
Ostatni post: Mefisto
  Dragged Across Concrete (2019) reż. S. Craig Zahler Mental 167 17,949 22-03-2020, 14:15
Ostatni post: nawrocki
  6 Underground (2019) reż. Michael Bay Trailery Srailery 14 1,620 15-03-2020, 12:45
Ostatni post: Gieferg
  Gemini Man (2019) reż. Ang Lee Martinipl 69 5,110 14-03-2020, 12:29
Ostatni post: Snappik
  Ford v. Ferrari (2019) reż. James Mangold Lawrence 51 6,030 11-03-2020, 16:53
Ostatni post: Predator895
  1917 (2019) reż. Sam Mendes Kuba 129 11,687 19-02-2020, 21:21
Ostatni post: Ash_9001



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości